Friday 8 August 2008

Penghancur Laptop...:P

heheh.. nk tau x?? aku ade 1 perangai yg ntah ape2 ntah.. tp actually aku tak sengaja..hahaha.. aku suka rosakkn laptop aku.. [bkn suka, tp sbenarnye sbb perangai aku kot yg mnyebabkn laptop aku sll rosak..] heheh.. mmg tak dapat nk diselamatkn lg aku ni..

*laptop kesayangan aku...lalalaaa~

nk dijadikn citer..masa aku 1st year, skrin laptop aku pecah.. aku jugak la puncanye..[sbb xjaga harta bnde elok2] eheheh.. elok2 laptop tu dok atas meja, aku pegi bwk turun, pastu letak pulak atas katil yg mmg jd tempat ktorg lepak2..hehehe.. kat atas skrin laptop aku, ak ade klipkn [mayb inilah peribahasa yg sesuai..sbb aku xtau nk pggl ape..hehehe] webcam.. pastu aku tutup skrin.. sbb ade webcam tu la skrin aku xboley tutup rapat sgt... sdg aku bgembira mnyembang bsama kwn2 aku yg jugak ntah ape2,tetibe ade bnde yg mhempap skrin tu.. n skrin tu jd agak rapat dgn keybod.. hahaha..aku xsuspek ape2 lg masa tu...

keesokan hari..on je laptop, aku tgk skrin aku tu dh bcelaru.. hehehe.. dgn ink dlm skrin yg bterabur..mmg xnmpk 1 hapak pn..adoiii... rse mcm nk nanges je..ekekeke.. tp, aku masih lg boley bsuka ria..mmg tak patut aku ni.. aku bgtau ayah aku, n ayah aku soh tukar skrin.. nnt die bg wit..[sbb tu la aku bgtau ayah aku, xyah la aku susah payah pki wit sdiri..ihik2..] tp sbb kos nk repair laptop sini sgt mahal..so, aku pendamkn je la hasrat aku tu..even ayah aku dh bg wit..mmg mahal btol.. agak2 nk seribu setengah lebih kot [duit RM]..
so, aku pn idup la dgn laptop yg rosak hampir2 stgh tahun..balek mesia baru ayah aku repair..:) mcm ape je..sbb kt sini, laptop ni kire cam nyawa jugak la..dgn laptop ni la aku ley kol family...ley tgk muke dorg..lepas2 rindu..tgk movie..kaco org..hahaha..

pastu masa 2nd year lak, awl2 thn lagi aku dh bg keybod laptop aku minum air kosong segelas.. adehh..ingt laptop mcm org ke?? air kosong baek tuk kesihatan??? sbenarnye aku tertumpahkn air atas keybod ni..konon2 studi..air kat sblh..pastu ter...ter sekeh lak cwn atas meja lalu tergolek dan ter tumpah air..hahahaha.. byk btol 'ter' aku...
automatic pastu laptop aku yg tgh menkn lagu sedap2 tu, jd bengong..mayb sbb overdose air kosong mjadikn die sgt segar... hahahaha.. dh bunyik mcm cengkerik tgh2 mlm...aku pn offkan laptop sblm die kuarkn bunyi2 yg lg mnyeramkn..hehehe..tgh gelabah ni masa ni.. aku lap2 skit keybod..pastu try on balik laptop..hehehe..

mungkin bkn rezeki aku, musnah harapan aku bile laptop ni langsung TAK BOLEH BUKAK... dan masa ni..aku tak lg mampu tsenyum..
dlu aku tak kisah sgt skrin tu rosak..sbb masa tu aku dh nk balek malaysia..tp kali ni, aku baru je stat sem..so, aku pn nekad nk repair laptop..sbb takot ayah aku marah, aku just bgtau kakak aku je..yg laptop aku tengah sengal2 dan tpaksa dimasukkn ke dlm wad icu..hehehe.. tu pn sbb aku nk duit sbenarnye..ekekeke..kejam sungguh aku ni.. tp, kakak aku mmg baik dgn aku.. die pn phm2 je and bank in wit kat aku..habis gak dlm LE300[rate lebih kurang RM1:LE0.6] kire la erk... aku rasa, aku kene tipu kot dgn tukang repair tu..tp aku wat bodo je..

ermm...tgh tahun ni..aku cam tlibat byk jugak la dgn keje2 society yg mlibatkn bdk2 medik kat cni..so, byk pakai laptop sket.. nk wat wallpaper la...wat banner la, wat pamplet la..mcm2 lg.. nk masukkn dlm website la..yahoo group la..ntah ape2 la lg..so..dgn kepakaran psl laptop yg aku ade..aku telah bjaya merosakkn lg laptop aku..dan kali ni..aku salahkn virus2 pulak..adoii..


*antara hasil kerja aku yg berkaitan dgn bdk2 medik nih...aduhai..:P

1 hari tu, aku bkk je laptop, sume file hilang...akunye desktop pn tukar gamba jd sgt innocent, iaitu gamba windows XP adoii..ape kah sumer ini??? dh la desktop tuka wajah, sume bnde yg aku baru install dlm laptop turut di 'hidden'kn... sumer file2 yg bkaitan dgn keje yg aku tgh wat masa tu hilang...adehh..pening kepala aku pikir..dh la keje menimbun..laptop wat hal..dan yg pastinye..wit aku bakal hangus lg..hehehe..

kwn2 aku pn dh tak larat nk betulkn ape2 yg bkaitan dgn laptop aku...
sampai ade yg penah bkata, "erk, aku rse klu perubatan bkk bisnes btolkn laptop, and format laptop..dpt sorg pelanggan mcm ko je pn dh boley dpt untung byk......" adehh..pe da.. tak kasi smgt lgsg kat aku..ihik2.. kali ni, aku TER..terpaksa jugak repair sbb byk sgt keje2 aku yg tak settle lg time ni..dan aku kene jugak settlekn sume keje2 aku tu.. sbenarnye aku rase takde la rosak sgt..cuma file tu hidden je..ekekeke..

nk tau x?? format laptop pn aku tak reti..:( kali ni punye repair, aku kene LE150... dan mmg aku kene tipu lagi..confirm!!..:P tp disebabkn aku yg kurang terer utk bbahasa arab dgn org sini, apetah lg nk guna words psl IT ni dlm arabic..aku tersgtlah failed tuk gadoh2 dgn org arab..nk tawar2 harga dgn die pn aku jd kelu.. [tp klu nk tawar harga beli baju, shopping2..terer lak aku..ekekeke] so, aku bayar je la..sbb tdesak sgt nk settlekn keje2 aku tu..


dan sekarang..laptop aku ni mcm dh tak larat nk hidup kot aku rase..bru hari tu muncul byk file2 yg corrupted.. termasuklah YM, Skype, internet xplore dgn mozilla tak boley bukak..pastu hang mcm ape je..aku tak tau la ape salah aku..hahahaha..ayat pasrah...:P tinggal sbln je lg b4 aku balek tnh air yg terchenta..hope sgt2 laptop aku ni boley hidup smpi hari terakhir aku disini..nnt kat mesia, rosak pn xpe..sbb ade abah yg nk repairkn.. erkk...ayah aku bkn keje repair laptop erk..tp, sbb ayah aku yg bwk repair laptop aku ni la duit aku selamat..

jgn ikot perangai aku yg sgt clumsy :) ihik2.. pastu suke suki je tak nak amik tau pasal laptop, dan mnyebabkn aku mngalami kerugian yg sgt besar..lalalala~~
abah..senakal2 nurul..nurul sayang abah sangat2..hik hik hik...muahhhhh... luv u abah!!!

6 comments:

ruehee said...

Pakcik rotan je nurul ni dia nakal sangat xmau hati2 huhuhuh :P

UROI said...

hahaha..ruhi jewlesss..:P

Anonymous said...

~~cayalah uroi..sesat skjap kt blog ko wlpon xknl ;p
ui ui oke r tu kre hobby la..hehe..;p

UROI said...

hahah nani...
kan dh kenal ari tu...
ekekek..
anyway..nice muke ko dgn tepong komak tu..heheh

Kampungpisang said...

wakakaka..weh..ko ni same mcm aku r..tiap2 sem bpk aku kene kuar duit untuk baiki laptop aku..untuk sem lepas nye rosak..motherbord neh rosak..maklumla..laptop x ttp 24jam..abis rosak n abes la wet bpk aku dlm 1000.huhuhuhu..sbb baiki laptop tu la gak aku x dpt balik cuti midsem neh!!!!laptop neh mmg syial!!!geram neh.huhuusalah sndiri kn..

klu format laptop..jgn ckp r..dh bape kali laptop aku kene format..mase mule2 beli jek..mlm tu aku dpt laptop..esoknye aku lupe paswrd laptop..teros format..huhuhu..nasib bek lectrer aku terer..free jek..kiki..last2 skang ni mls nk sshkn lect kn..aku format sndiri jek..

len kali nk format bg aku..free jek..huhuhuhu...wat amal..pe gune ilmu klu x digunakan untuk mbantu org..hahahah

UROI said...

wahahaha..
manje..
ko nih..sama 2x8 dgn aku..
ekekeke..
bg ko???
kos nk kesana..aku boley bel laptop baru..
wakakaka..:P