Thursday 28 August 2008

Special... :)


untuk renungan bersama....

DALAM meletakkan fasa dalam sesuatu perhubungan, sudah pasti ada sesuatu yang dicari. Pada diri si dia, tentu anda mengharapkan yang baik daripada yang terbaik.

Begitu juga dalam membina impian dalam percintaan, pelbagai perkara yang difikirkan mengenai si dia. Adakah nilai yang diberikan itu ada persamaan dengan apa yang anda dambakan? Renungi perkara berikut untuk memperoleh kekuatan dalam bercinta:

Jangan tertarik kepada seseorang kerana paras rupanya sebab keelokan wajah dapat menyesatkan. Jangan pula tertarik pada kekayaannya kerana kekayaan pasti musnah.

Biarlah tertarik pada seseorang yang dapat membuat diri tersenyum kerana hanya senyuman yang dapat membuat hari yang gelap menjadi cerah. Semoga anda menemukan orang seperti itu.


Ada saatnya anda sangat merindukan seseorang sehingga ingin hati menjemputnya dari alam mimpi dan memeluknya dalam alam nyata. Semoga anda bermimpikan orang seperti itu.

Semoga anda mendapat kebahagiaan yang cukup untuk membuat anda bahagia, cubaan yang cukup untuk membuat anda kuat, kesedihan yang cukup untuk membuat diri menjadi manusiawi, pengharapan yang cukup untuk membuat anda bahagia dan wang yang cukup untuk membeli hadiah.

Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi kita sering terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan itu.


Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berbuai di beranda bersama anda, tanpa mengucapkan sepatah kata. Kemudian, anda meninggalkannya dengan perasaan sudah bercakap-cakap lama dengannya.


Benarlah kata-kata bahawa anda tidak tahu apa yang anda miliki sehingga anda kehilangan dirinya. Anda juga tidak tahu apa yang belum pernah anda miliki sehingga anda memperolehnya.


Pandanglah sesuatu dari kaca mata orang lain. Apabila hal itu menyakitkan hati, mungkin hal itu menyakitkan hari orang lain pula.


Kata-kata yang diucapkan sembarangan seolah-olah menyulitkan lagi perselisihan. Kata-kata yang kejam dapat menghancurkan suatu kehidupan.
Kata-kata yang diucapkan pada tempatnya dapat meredakan ketegangan. Kata-kata yang penuh cinta dapat menyembuhkan luka yang sekian lama membekas.

Awal cinta adalah membiarkan orang yang anda cintai menjadi dirinya sendiri dan tidak mengubahnya menjadi gambaran yang diinginkan. Jika tidak, anda hanya mencintai pantulan diri sendiri yang ditemukan dalam dirinya.


Orang yang paling berbahagia tidak selalu memiliki hal terbaik, mereka hanya berusaha menjadikan yang terbaik daripada setiap hal yang hadir dalam hidupnya.


Mungkin Tuhan menginginkan kita bertemu dengan beberapa orang yang salah sebelum bertemu dengan orang yang tepat, kita harus mengerti bagaimana berterima kasih atas kurniaan itu.


Kebahagiaan tersedia bagi mereka yang menangis, mereka yang disakiti hatinya, mereka yang mencari dan mereka yang mencuba. Justeru, hargai betapa pentingnya orang yang pernah hadir dalam hidup anda.


Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika anda bertemu seseorang yang sangat bererti bagi diri anda dan mendapati pada akhirnya, ia tidak sedemikian dan anda harus melepaskannya.


Cinta dimulai dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhir dengan titisan air mata.


Cinta datang kepada mereka yang masih berharap sekalipun pernah dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kepada mereka yang masih mencintai sekalipun pernah disakiti hatinya.


Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintai diri anda tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan tidak pernah memiliki keberanian untuk mengutarakan cinta padanya.


Masa depan yang cerah selalu bergantung kepada masa lalu yang dilupakan. Anda tidak dapat terus hidup dengan baik jika anda tidak melupakan kegagalan dan sakit hati di masa silam.


Jangan mengucapkan selamat tinggal jika anda masih mahu mencuba, jangan menyerah jika anda masih berasa sanggup, jangan mengatakan anda tidak mencintainya lagi jika anda masih tidak dapat melupakannya.


Hanya diperlukan waktu seminit untuk menafsir seseorang, sejam untuk menyukai seseorang dan sehari untuk mencintai seseorang tetapi diperlukan waktu seumur hidup untuk melupakan seseorang.

*thanks to someone yg bg renungan ni.. very like it..
*thanks pd pembekal bunga jugak..sori ek.. pinjam kejap je bunga ni..hehehe.. jgn mare..

13 comments:

Anonymous said...

:D huhuhu sape la yg bagi bunga tu ek??? kikikikiki...haaa dgr tu kawan2 suma ape yg doc kita ulaskan amik la sebagai panduan dlm percintaan cehwah hahaha....erm doc ni dh tukar department ni, leh jadi "doctor love" lak huhuuhu.....

UROI said...

hahaha...
sape ntah yg ajak sy supaya tuka department.. hishhh..
n sape la yg gatal bg bunge tu..
ekekek...

dr love?? erk...:P????

Anonymous said...

hahahaha adeiiiii....mcm2 je doc ni :P

UROI said...

daku mmg mcm2..ruhi dh menampkkn symptom2 terbaru dlm diri...

checking files on ruhiii....
virus detected..eekekeke

Kampungpisang said...

hmm..ada symtom2 percintaan la antara ruhi n uroi..huhuhuhu...

weh2..sedih dowh bace natang nie..

tibe2 rase nk nangis...

rase kene gile r ngan aku..

bkn dlm hal cinta je..tp dlm hal persahabatan...

bile aku baca nie...

dlm otak aku..dalam hati aku..

ada 2 org yg terlintas dlm fikiran..

1 org yg aku sayang dr dulu smpi skang..even aku prentend aku x syg dea lg..

aku cube syg org lain..

tp hati aku still syg dea..

tp aku ckp kat dea aku dh xde perasaan kat dea...

n lg sorang mbr aku..mbr yg aku dh knl bertahun2..

sape eyh?? yemeh???

huhuhuhu...

aku syg mbr aku tu..aku xtau dea tau ke x..

tp xde la aku gtau aku syg dea..

mcm lain jek bile kite g tau mmbr pmpn kite yg kite syg dea kn..

wakakakakaka....klu blh aku nk wat dea hepy jek,tp aku x mampu..huhuhu...

sbb dea ada ramai kwn lg yg lg better dr aku..huhuhuhu...

aku hope persahabatan ktorg x putus n always be a frenz..

aku sentiasa doakn dea bahagia..

aku x suke tgk dea sedih sbb aku akn sedih..even dea xtau sume nie..

tp aku akn still protect dea..n aku akn sentiasa tolong dea..

sape x syg mbr beb!!!

n the others mbr yg aku syg..mestila op2 kampungpisang!!!!

love u olz...hahahaha...

n sape2 yg syg aku..aku syg dea lor...huhuhu...wek2...

-manje-

UROI said...

symptom pcintaan??
hehe..mne de yati..
erm, best kn bnde ni..
sbb bnde ni actually org yg bgkt aku..aku syg ko jugaksss
:P

Kampungpisang said...

sape yg bg kat ko???

ruhi eyh..

kikikikikiki...klu betol pn pe slhnye..hahahaa..

tu la..best weh..ngis aku bace tau..

tibe2 emosi plak baca mende neh..kikikikiki...

syg ko juge lor...:P

-manje-

UROI said...

sape yg bg??
renungan tu org lain bg kat aku la..
tlg post kn bnde best..pe slhnye..
bunga tu je ruhi punye..
tu pn bunga origami.. caitt..
hehehehe

Anonymous said...

sejak bile ko jadi jiwang nie..?? hehe...love is like butterfly...the more u chase it the more it will fly away from you...so just be patient n let the "butterfly" comes to you by itself...huhu...
p/s : rindunye !!!

UROI said...

ello cik buterfly.. sejak bile aku yg brutal ni jiwang?? ekekeke..
just posting on behalf my buddy la..
hikhikhik.. aku xnk tuka department.. sbb under love department, aku boley migrain twice a week.. ekekek.. payah tu.. nnt sape nk sediakn medication tuk aku?? klu org sponsor xpe.. ni wit sdiri beb.. mahal lak tu ubat.. hehehe...

missing him??
huhu.. doa je byk2.. klu dh jodoh xkemana.. agak2 butterfly tu dh jinak, die g kat ko.. xpn, ko anta die g nursery.. bru la jinak btol..
ehehehe...

*pandai aku nachat org, walhal aku pn upside down dh ni...ekekekeke

Anonymous said...

ahahahaha adeiiii mcm2 je komen yg ade kat cni hihihihi... :P

UROI said...

org mmg ske komen klu psl2 cintan cintun ni... ye la..nk membesar.. btol x fatie??? ekekek...

ruhi- ske ek bace komen kt cni..:P

Anonymous said...

ye la...missing him la..sape lagi..hehe.."butterfly" tue br jinak sket..hehe..sebab die malas g nursery..kikiki...